BLOK TEMATYCZNY

wtorek, 1 września 2015

MUFFINY z marmoladą

Dziś małe, słodkie szaleństwo. Pieczemy MUFFINY ale słodzone KSYLITOLEM

Przepis jest łatwy a muffiny niezwykle smaczne.  

          Taki muffinek do porannej kawy lub popołudniowej herbaty w sam raz :)

Składniki:
2 szklanki mąki
1/3 szklanki ksylitolu
350 ml mleka
150 ml oleju
1 jajko
1 łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli

marmolada lub to co się lubi jako nadzienie muffinek - można przygotować bez nadzienia i też będą świetne a można zrobić polewę czekoladową na bazie daktyli (jest w przepisie "grysikowiec"   POLEWA CZEKOLADOWA Z DAKTYLI )

przygotowanie:
w jednym naczyniu połączyć mąkę, proszek do pieczenia, ksylitol, sól
w drugim roztrzepać jajko z mlekiem i olejem 
wszystkie składniki połączyć w całość - powstaje dość gęsta masa

nakładać masę do  wysokości 1/3 foremki/papilotki - ja używam silikonowych forem - potem nakładamy 1 łyżeczkę marmolady i na górę znowu tyle samo ciasta co na spód - foremka na muffinkę musi być zapełniona maksymalnie do 3/4 jej wysokości (bo przecież w piecu urośnie :) )

pieczenie - nagrzać piekarnik do 185 stopni i piec muffiny 20-25 minut - muffiny muszą nabrać złotego koloru

            a potem.......
                              tylko się delektować :)


S M A C Z N E G O



Ps. moje muffiny się "rozdziawiły" bo łakomstwo nie popłaca - za dużo marmolady dodałam..... ale to nie zmienia kwestii, że są smaczniutkie :) ale jak ktoś chce to może posypać cukrem pudrem (ja tego nigdy nie robię) i wraz ze smakiem pójdzie wygląd 

2 komentarze:

  1. Witam serdecznie moja corcia ma 6 lat i od miesiaca cukrzyce prosze mi powiedziec jak te mufinki przeliczyc na b t w ile czego na 100g i ile kalorii jest na to jakis sposob prosty bo uczymy sie dopiero a tak nas uczyli na szkoleniu b t w i potem ile kalorii jest za odp z gory dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj
    Powiem tak - jak możesz to po prostu powolutku oduczaj córkę jedzenia słodkości - wiem, że to trudne, wymaga cierpliwości i systematyczności. Ale wiem z doświadczenia - ja sama z tym miałam duży problem a i mój syn nie umiał sobie odmówić kawałka czekolady. Ale Oczywiście jedzenie słodyczy upieczonych na ksylitolu jest zdrowsze niż na sacharozie lub fruktozie. Ale jednak to słodycz. Córka niestety będzie musiała się nauczyć żyć bez słodkości, bo to tylko dla nie na zdrowie. Kurde rozpisałam się, bo wiem, że na początku drogi jest trudno. Przeliczę WW i napiszę Ci.

    OdpowiedzUsuń