BLOK TEMATYCZNY

poniedziałek, 11 maja 2015

BABKA PIASKOWA - BABKA MARMURKOWA


BABKA PIASKOWA Z KAKAO - inaczej babka marmurkowa

Każdemu czasem się coś dobrego od życia należy. Tak więc postanowiłam upichcić klasyczną babkę piaskową. Do kawy poobiedniej rewelacja:)



Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
3/4 szklanki maki ziemniaczanej
4 jajka
1/2 szklanki KSYLITOLU  lub 1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
25 dag margaryny
aromat waniliowy
2 łyżki kakao
cukier puder do posypania - jak ktoś lubi (u mnie bez dodatkowych cukrów prostych)

Przepis:
Margarynę rozpuścić w garnku na małym ogniu, ostudzić. 
Jajka zmiksować, dodać KSYLITOL/cukier i cukier waniliowy i dalej miksować na puszysty krem. 
Obie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy jajecznej. Dokładnie wymieszać. Następnie dodać rozpuszczoną i ostudzoną margarynę oraz aromat waniliowy. Całość dokładnie wymieszać, aby w cieście nie porobiły się grudki mąki. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać kakao i zmiksować. 

Formę na babkę wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia (co ja robię zawsze, bo nie chce mi się "bawić" i jestem wygodnicka). Przełożyć łyżką ciasto jasne, a następnie ciasto z kakao. 
Piekarnik nagrzać do 150 stopni i piec około 1 godzinę. Dla pewności sprawdźcie patyczkiem czy całkowicie się upiekła (ja mam taki od szaszłyków :) ).

Lekko przestudzić, wyjąć z formy i posypać cukrem pudrem.









A teraz kawusia lub dobra herbatka i szczęście w pełni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz