BLOK TEMATYCZNY

środa, 6 maja 2015

Nowy glukometr ONETOUCH SELECT PLUS

Od wczoraj jestem posiadaczką - jeszcze nie wiem czy szczęśliwą - nowego glukometru ONETOUCH SELECT PLUS. 

Do tej pory używałam Accu Check Active i byłam zadowolona. ONETOUCH SELECT PLUS to podobno najnowsze dzieło i bardzo dokładne. Się okaże. Do tej pory zrobiłam kilka pomiarów i moje pierwsze spostrzeżenie - trzeba dojść do wprawy z podawaniem krwi na pasek. Trzy paski poszły sobie na zmarnowanie, bo krew nie dopłynęła do końca paska (mimo iż kropla była duża). Ale trening czyni mistrza :)
No i druga niedogodność, choć myślę, że można powiedzieć, że "się czepiam", bo jako, że ONETOUCH SELECT PLUS jest nowością to można się było spodziewać, że dostępność pasków w aptekach będzie niewystarczająca. Wiem, że w Warszawie tylko 1 hurtowania - jak na tą chwilę - ma w sprzedaży paski do tego glukometru. Dziś mam je mieć do odbioru w mojej osiedlowej aptece. 









Glukometr OneTouchSelect®Plus:
  • Spełnia wszystkie kryteria normy ISO 15197:2013
  • Jest prosty w nauce i łatwy w obsłudze
  • 3-kolorowe oznaczenie zakresów pomiaru pomaga pacjentom w zrozumieniu, co oznaczają ich wyniki

Do glukometru OneTouchSelect®Plus pasuja tylko nowe, refundowane paski OneTouchSelect®Plus w cenie:

Ryczałt - 3,20 pln
Odpłatność 30% - 11,83 pln

Zalety glukometru OneTouchSelect®Plus:
  • Bez kodowania
  • Intuicyjna obsługa - menu w języku polskim
  • Duży, podświetlany, czytelny ekran
  • Pamięć 500 ostatnich pomiarów
  • Dyskretny, nowoczesny design
  • Małe wymiary
  • Wynik pomiaru w 5 sekund
  • Oznaczenia pomiarów przed i po posiłku
  • Średnie z 7, 14, 30 i 90 dni, osobno dla wyników pomiarów przed i po posiłku
  • Twarde etui i uchwyt na glukometr+paski+nakłuwacz
  • 10 pasków testowych OneTouchSelect®Plus i 10 ostrzy OneTouch®Delica® w opakowaniu z glukometrem
  • 3-kolorowe oznaczenie wyników pomiaru pomaga zrozumieć, czy wynik pomiaru jest OK (nad zielonym polem wyświetla się komunikat "w zakresie"), jest poniżej zakresu (nad niebieskim polem wyświetla się komunikat "niski") czy powyżej zakresu (nad czerwonym polem wyświetla się komunikat "wysoki"). 

Specyfikacja techniczna glukometru OneTouchSelect®Plus:

Próbka badana: świeża krew z naczyń włosowatych
Wynik badania: w odniesieniu do poziomu glukozy w osoczu/surowicy
Metoda pomiaru: elektrochemiczna
Czas pomiaru: 5 sekund
Zakres pomiaru: 20-600 mg/dl
Zakres hematokrytu: 30%-55%
Pamięć: przechowuje 500 ostatnich wyników
Kodowanie: glukometr nie wymaga kodowania 
Personalizacja ustawień: proste dopasowanie zakresów do indywidualnych potrzeb
Zakres temperatury bezpiecznej dla urządzenia: 10 st. C - 44 st. C
Wilgotność: 10% - 90% 
Wymiary: 43 mm (szer.) x 101 mm (wys.) x 15,6 mm (gr.)
Waga: 50g z baterią
Zasilanie: 2 wymienne baterie litowe 3V CR2032
Automatyczne wyłączenie: 2 minuty od ostatniej czynności


Wszelkie informacje producenckie powinny być dostępne na stronie 


Tak piszą na opakowaniu glukometru, ale niestety nie znalazłam tam nic o modelu ONETOUCH SELECT PLUS. Może sa w przygotowaniu ;) 

23 komentarze:

  1. Hejka Kasiu
    Również zamówiłem ten glukomet.Ja niestety Accu-Chek Performa Nano,kompletnie się zawiodłem,zawyżanie wyniku ,awarie , padające baterie,jednym słowem najgorsze dno podczas 17 lat choroby.
    Teraz chce wypróbować nowe dzieło konkurencji, które zachęca ceną pasków i jak to bywa w selectach polskim menu i naprawdę przemyślanym futerałem:).Z paskami faktycznie problem, bo apteki w moim mieście nie mają ich w ogóle w spisie leków.Dziś kurier powinien mi go dostarczyćięć przetestuje..

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje paski dojeżdżają już 3 dzień - dziś mają już być. Ja jakoś nie miałam ochoty na zmianę mojego accu chek active - miałam kilka wersji ale zawsze ten model. Diabetolog mnie przekonała do wypróbowania OneTouch Select plus. Ale testowe paski się skończyły więc do dostany kolejnych nie będę się wypowiadać czy warto czy też nie. Ale na pierwszy rzut oka odniosłam pozytywne wrażenie. Jedynie zupełnie inne podawanie krwi na paski spowodowało, że 4 z 10 pasków zmarnowałam. Ale może to kwestia wprawy. Serdecznie pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej :) chciałam powiedzieć, że w końcu paski mam. Trochę pomierzę cukierki i zacznę się bawić tym małym ustrojstwem na kompie. Czyli ciąg dalszy relacji nastąpi :) Ściskam Was cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm nie zauważyłem problemu z zaciąganiem krwi.
    Jest dokładny na niskim a o to głownie chodziło, performa nano pokazuje jak mu się podoba.

    A kabel dostałaś od producenta?
    (Mi obiecali podczas zamówienia ale w pudelku, go już nie było)

    Brakuje mi w nim sygnałów dźwiękowych.
    Dla mnie głównym kryterium była cena pasków i wiarygodność wyników.
    Poprzednie selecty miały dużo funkcjonalniejsze futerały(dużo schowków na zamek).

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz już lepiej z pobieraniem/nakładaniem krwi - można powiedzieć że 99% skuteczność. Etui ni nie do końca leży - tak jak powiedziałeś - brak zamknięcia na suwak - igły czy lancety lub sterylne waciki będą latać :( ale podoba mi się uchwyt - razem na małej przestrzeni nakłuwacz, paski i glukometr.
    Mi akurat sygnał dźwiękowy nie jest potrzebny - jakoś do tej pory nie miałam takiej potrzeby.
    Kabla nie było - i nawet nie obiecywano - własny, domowy będzie zaadaptowany:) Jak pobawię się wykresami na kompie to dam znać o swoich odczuciach. Jak na razie od strony użytkowej mogę go z czystym sumieniem polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy taki zwykły domowy kabel usb działa?

    OdpowiedzUsuń
  7. A jaka kropla krwi jest potrzebna? Nigdzie tego info znaleźć nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpięłam kablem od ładowarki smartfonowej Samsunga i się połączyło :)

      Usuń
  8. Normalna - jak do każdego glukometru tylko podawanie jest inne niż np w accu chek active - tu trzeba trafić do "pipetki" - taki pasek, który wciąga krew końca - i jak nie trafię to nie naciąga i pokazuje błąd. Ale to zdarzało mi się tylko w pierwszych dniach użytkowania. Teraz już jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu mam pytanie , jak można zdobyć ten glukometr i w jakiej cenie ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dostałam go na wizycie u diabetologa - akurat wyszedł od niego przedstawiciel handlowy . Spróbuj do nich zadzwonić lub napisać - wiem, że część osób po prostu go dostały od producenta

    Zadzwoń pod numer 801 23 23 23* (dla Polski) lub napisz e-mail: info@lifescan.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. A rozwiązaliście problem instalacji softu od OneTouch-ow na Windowsie 8.1?
    Baltazar

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja rozwiązałem ten problem. Zainstalowałem na laptopie i na tablecie z Windowsem 8.1 i działa, czyta z wszystkich glukometrów OneTouch. Instrukcja jest b. prosta. Dziwię się, że specjaliści z OneTouch-a nie rozwiązazali tego problemu i na dodatek oficjalnie mówią i piszą, że nie da się zainstalować na Windows 8.1.

    Instalować należy dwa pliki zgodnie z instrukcją, ale w zgodności z Windows 7. I to jest cała metaoda ;)

    Baltazar

    OdpowiedzUsuń
  13. Stwierdzono u mnie sukrzyce ciazowa i kekarz zalecil pomiar glukometrem. Dostalsm ten model za darmo w aptece-bylam zdziwiona. Dzis chcialam rozpoczac pomiary i tu problem. Mam pytanie do wprawionych uzytkownikow, mam problem z uzyciem tej igielki do nakuc palca. Zainstalowalam ja tak jak opisano w instrukcji, przesunelam guzik i mic zadmego ukucia mimo ust na 4. Czy ktos sie orientuje co zle robie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Być może brak jest lanceta.... Najlepiej podejść trzeba do przychodni do pielęgniarek/gabinet zabiegowy i poprosić o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  15. No to już kilka miesięcy upłynęło odkąd używam tego glukometru i powiem - jest super !!! polecam go. Z paskami już nie ma problemu, pomiary są wiarygodne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzisiaj dostałam ten glukomert w poradni diabetologicznej (cukrzyca ciążowa )ale tylko 10 pasków z czego jeden jest już zużyty do nauki pomiarów. Miałam rozmowę z dietetyczką która kazała mi robić 4 pomiary dziennie, a dopiero za 6 dni mam wizytę u lekarza. Czy te paski mogę kupić bez recepty w aptece żeby do poniedziałku wdrożyć dietę i zrobić wszystkie pomiary? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na paski musisz mieć receptę - poproś o receptę na ryczałt wtedy paski kosztują ok 4 zł. Jak masz zaprzyjaźnioną aptekę to może Ci sprzedają bez recepty a Ty im ją doniesiesz. Pogadaj w aptece. Skąd jesteś? Mogę Ci jedno opakowanie odstąpić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przymierzam się do jakiegoś glukometru, bo w rodzinie mam niestety wielu cukrzyków, a młodzikiem już nie jestem :) Kasiu, powiedz proszę jak z perspektywy czasu oceniasz to urządzenie (dokładność/praktyczność/oprogramowanie) i czy polecałabyś go nadal, czy może na rynku pojawiło się coś bardziej godnego uwagi? Myślałem o tym, aby glukometr można było prosto podłączyć do komputera - ten zdaje się spełnia to wymaganie bez dodatkowych modułów kosztujących ponad 100 zł jak w przypadku Accu-Chek Performa. Odpisz proszę o sądzisz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glukometr polecam - zgrabny, łatwy w użyciu a paski taniutkie :) Jedyne co musiałam się nauczyć to odpowiedniego podawania krwi - ale szybciutko opanowałam.
      Odnośnie aplikacji na komputer - nie chcę się w tej kwestii wypowiadać bo z niej nie korzystam - jestem dość ułożonym cukrzykiem więc doskonale sobie radzę bez aplikacji :)
      Moja rada - nim dokonasz zakupu skontaktuj się z producentem http://lifescan.pl/ourproducts/meters.
      Może mają coś "do rozdania" albo dadzą Ci namiary na lecznice/lekarzy/apteki które dystrybuują je bezpłatnie.
      Miałam już kilka glukometrów i nigdy za żaden nie płaciłam - zawsze dostawałam właśnie albo od lekarza albo przy zakupie insuliny Panie w Aptece proponowały mi wymianę "na nowszy model".

      Usuń
  19. witam, odkupię kabel USB do podłączenia glukometru z komputerem. Chcę podłączyć glukometr firmy Bayer Glukometr Contour Plus.
    malgorzatawoj@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobrze jest zainwestować w sensowny, dokładny, bezawaryjny sprzęt, nie sa zresztą teraz aż tak bardzo drogie :) Ja mam Abre od http://diagnosis.pl/ i jestem bardzo zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń