BLOK TEMATYCZNY

czwartek, 30 kwietnia 2015

SOS DO SPAGETTI BOLOGNESE

Dzisiejszy poranny dialog z synem:

- Kochanie co masz ochotę zjeść na obiad?
- Spagetti 
- Carbonara czy bolognese?
- A czym się różnią?
- Jedno jest na bazie pomidorów a drugie na bazie śmietany.
- No oczywiście, że to czerwone, przecież wiesz jak ja lubię pomidory.


No więc mój przepis na sos do spagetti bolognese.

Składniki:
przecier pomidorowy (2 kartoniki lub 1 butelkowy) - tym razem SOS PASSATA z Biedronki
1/2 kg mięsa mielonego (ja kupiłam łopatkę w kawałku i sama zmielę)
1 łyżka oliwy z oliwek (lub oleju)
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 łyżki ziół prowansalskich
sól
pieprz
papryka
kilka listków "żywej" bazylii lub 1/2 łyżeczki suszonej

żółty ser tarty typu mozarella (u mnie dużo musi być - ale każdy wedle uznania) do posypania

makaron spagetti


Przygotowanie sosu:

pokroić cebulę w drobna kostkę
czosnek bardzo drobno posiekać
na patelni rozgrzać oliwę/olej wrzucić cebulę i czosnek lekko podsmażyć
dodać zmielone mięso, wymieszać i dusić  pod przykryciem ok 10 minut - pamiętaj by co kilka minut mięso pomieszać.
Dodajemy sos pomidorowy, przyprawy (zioła prowansalskie, sól, pieprze, paprykę i suszoną bazylię), mieszamy i dusimy na małym ogniu kolejne 5 minut - mięso musi przejść przyprawami.

I tak mamy gotowy sos :) bez żadnych konserwantów ani "gotowych przypraw".

Bardzo łatwy w przygotowaniu, bardzo smaczny, jego przygotowanie zajmuje kilkanaście minut.

A że ja nie lubię tracić czasu i preferuje łatwe, smaczne i lekkie potrawy tak też  wygląda mój przepis na sos do spagetti.

No i by dopełnić przepis.
Makaron spagetti gotujemy wg instrukcji na opakowaniu, układamy na talerzu, zalewany sosem, posypujemy tartym żółtym serem i ozdabiamy listkami bazylii. 
      
      M N I A M    M N I A M    M N I A M :)







PS.
      mówiłam, że musi być duuuuużo sera ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz