BLOK TEMATYCZNY

środa, 5 sierpnia 2015

GRYSIKOWIEC - czyli ciasto na bazie kaszy mannej

Moje lenistwo jest w ten upał (39,5 stopnia w cieniu - dodam, że to Polska) przeokrutne a chętka domowników na słodycze wielka więc postanowiłam coś szybkiego i smacznego zrobić.

Tak też powstał "grysikowiec".

Składniki:
1 litr mleka
1 szklanka kaszy mannej
1/2 szklanki ksylitolu lub 1 szklanka cukru
2-3 łyżki kakao

opakowanie herbatników maślanych (u mnie Bonitki z Biedronki ;))


Polewa/masa czekoladowa:
35 dag suszonych daktyli
450 ml mleka
2-3 łyżki kakao

Przygotowanie:
mleko połączyć z kakao i zagotować na małym ogniu - nie dopuście do wrzenia (trzeba być czujnym)
wolno wsypywać kaszę manna ciągle mieszając, by nie powstały grudki (a jak już się pojawią to je mikresem potraktować)

masa szybko gęstnieje więc sam proces gotowania po wsypaniu kaszy to max 1-1,5 minuty

W foremce wyłożyć dno herbatnikami, nałożyć masę i na górę ponownie ułożyć herbatniki.

Górę ciasta posmarować polewą czekoladową (może być nutella lub inna ulubiona lub ta z przepisu poniżej)

Jak masa przestygnie wkładamy do lodówki lub jemy od razu. Ale najlepiej smakuje następnego dnia :)

Przygotowanie polewy/masy czekoladowej:
zagotuj mleko i wrzuć do niego daktyle - pozostaw na 2-3 godziny
po tym czasie dodaj kakao i całość zmiksuj ma jednolita masę 
Ot i cała robota z polewą - ja ją stosuję na kanapki, do naleśników i jako polewa do ciast.





PS.
ja zrobiłam z połowy składników stąd zdjęcie ostatniego kawałka jaki został ;) - łakomczuchy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz