BLOK TEMATYCZNY

niedziela, 10 września 2017

Contour® Plus One i aplikacja Contour® Diabetes




 







mHealth (mobile health) – czyli dbanie o zdrowie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych - to światowy trend.  Nowoczesne glukometry, urządzenia do monitorowania stężenia glukozy we krwi wyposażone w zaawansowane rozwiązania, są tego przykładem. Na jakie potrzeby odpowiadają? Jak ułatwiają codzienne życie osób chorych na cukrzycę? Ascensia Diabetes Care przeanalizowała ich opinie.

WITAJ SWOBODO, ŻEGNAJ DZIENNICZKU


Ze smartfonem nie rozstaje się 4 na 5 Polaków mających dostęp do internetu[1]. Dla pacjentów chorych na cukrzycę telefon może być wsparciem ich codziennej terapii, pomagając w rutynowej samokontroli i zwiększając komfort życia.

- Cukrzyca jest chorobą przewlekłą. Z rozmów z pacjentami wiem, że kluczowe jest jej zaakceptowanie – tak, aby cieszyć się życiem mimo choroby. To szczególnie ważne dla ludzi młodych i aktywnych: wielu z nich przyznaje, że powinno lepiej kontrolować cukrzycę, ale często brakuje im chęci i czasu. Dla nich świat cyfrowy jest naturalnym środowiskiem, więc system do monitorowania stężenia glukozy współpracujący z aplikacją to z ich punktu widzenia wygodne rozwiązanie – mówi dr hab. n. med.  Agnieszka Szadkowska, diabetolog.

- Konieczność pamiętania o regularnych pomiarach poziomu glukozy, zapisywaniu wyników, zażywaniu leków, odpowiednim odżywianiu i aktywności fizycznej to duże obciążenie dla osób dotkniętych cukrzycą – dodaje Sylwia Dybkowska, pielęgniarka, edukator ds. diabetologii – Cukrzyca to wymagająca towarzyszka życia.

Oszczędność czasu, wygoda, szybki dostęp do wyników - to zalety, które podkreślają pacjenci, korzystający z zaawansowanych glukometrów, współpracujących z aplikacją. Firma Ascensia Diabetes Care, twórca systemu Contour® Plus One i aplikacji Contour® Diabetes - rozwiązania, które rok temu zadebiutowało w Polsce (a tym samym w Europie Środkowo-Wschodniej), zaprosiła osoby chore na cukrzycę typu 1 oraz typu 2 do wypróbowania systemu i podzielenia się opiniami. Badanie „Patient One Study” objęło pacjentów z całego kraju – obojga płci, w różnym wieku. Respondenci testowali system w warunkach dla siebie naturalnych – w pracy, domu, podróży, w codziennych zwykłych aktywnościach – np. przed zakupami w supermarkecie czy podczas wyjazdu służbowego.

- Jest to projekt, który pozwolił nam bliżej poznać potrzeby pacjentów oraz ważne aspekty działania zarówno glukometru jak i aplikacji. Mamy świadomość, że system otwiera przed chorymi zupełnie nowe możliwości, a jednocześnie mamy na uwadze, że pewne obszary wymagają dalszych udoskonaleń – mówi Michał Piersicki, Junior Digital Marketing Manager, Ascensia Diabetes Care Poland.  

- Contour® Plus One wraz z aplikacją Contour® Diabetes to system umożliwiający łatwą dokumentację codziennych czynności chorego na cukrzycę – mówi Teresa Benbenek-Klupa, Senior Scientific Communication Manager, Ascensia Diabetes Care Poland – W aplikacji do konkretnego pomiaru glukozy można dołączyć zdjęcie posiłku, szacowaną liczbę węglowodanów, czas aktywności ruchowej, dodać notatkę głosową oraz liczne przypomnienia związane z przyjmowaniem leków.

Nareszcie bez papieru
- Pierwsze dni to był zachwyt, bawiłem się opcjami w menu. Wreszcie miałem szansę zrezygnować z papierowego dzienniczka, który był dla mnie zmorą – mówi Daniel, 31-letni informatyk, pacjent chory na  cukrzycę typu 1 – Mam całą paletę dostępnych opcji: jaką aktywność (prowadziłem), jaki to był dzień - rewelacyjnie szybko – dodaje
- (System) jest bardzo fajny, mieści się nawet w niewielkich torebkach. Wyniki mam zawsze przy sobie, a jest to szczególnie ważne podczas niezaplanowanych wizyt u lekarza – ocenia Danuta, 37 lat, pacjentka z cukrzycą typu 1, nauczycielka przedszkolna.
- Rzadko rozstajemy się z telefonem - częściej zapominamy o dzienniczku czy glukometrze. A teraz zawsze otwierając telefon widzimy tę aplikację. Nie potrzebujemy dzienniczka, bo wszystko zapisuje się w telefonie – to opinia 18-letniej licealistki Karoliny, pacjentki z cukrzycą typu 2.

Mobilizacja i poczucie bezpieczeństwa
- Wcześniej miałam problemy z monitorowaniem poziomu cukru, często zapominałam o tym, gubiłam karteczki, teraz wszystko mam w telefonie, telefon przypomina mi o mierzeniu cukru - mówi Małgorzata, 33 lata, pacjentka z cukrzycą typu 2.
- Codziennie rano jest sms, że mam sobie zbadać cukier – dodaje Monika, 40 lat, pacjentka z cukrzycą typu 2, która prowadzi stowarzyszenie osób chorych na cukrzycę. - (Aplikacja) może nawet przypomnieć o wizycie u lekarza – dodaje Daniel.
- Jeżeli mamy za niski cukier, pojawia się powiadomienie. Od razu można wybrać opcję „zadzwoń po pogotowie” – mówi Karolina.
- Gdyby coś się stało, to lekarz ma stały dostęp do moich wyników glukozy: wszystkie znajdują się w smartfonie, w każdym przypadku mogę przedstawić je lekarzowi pogotowia czy w przychodni – mówi 49-letni Paweł: stolarz, który pomimo cukrzycy (typu 2), na którą choruje od 8 lat, chodzi po górach, wędkuje, jeździ na rowerze i motocyklu.

Łatwość obsługi
- Bardzo mi się spodobała aplikacja - jest jasna nawet dla osoby takiej, jak ja, która nienawidzi nowinek - mówi Monika, 40 lat, pacjentka z cukrzycą typu 2, kucharz w firmie cateringowej.
- Nie powiem, że z początku nie czułam trochę strachu czy sobie poradzę, ale strach ma wielkie oczy i okazało się, że wcale nie jest to trudne – wspomina Monika, 40 lat, pacjentka z cukrzycą typu 2, prowadząca stowarzyszenie osób chorych na cukrzycę.

Więcej wypowiedzi można obejrzeć tu:

Kolejny rok rozwoju systemu
- W drugi rok istnienia systemu wchodzimy intensywnie pracując nad aplikacją: aktualizujemy ją, w planach jest dalsze rozwijanie funkcjonalności – mówi Karolina Rosa-Grabowska, Product Manager, Ascensia Diabetes Care Poland – Aplikację można pobrać bezpłatnie – jest dostępna w wersji na Androida i iOS, a rejestrując się na stronie www.contourplusone.pl można bezpłatnie otrzymać glukometr.

Aplikację można pobrać:




O firmie Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care to globalna firma, której zadaniem jest dostarczanie produktów i rozwiązań, ułatwiających pacjentom chorym na cukrzycę codzienne funkcjonowanie i cieszenie się pełnią życia. Wprowadzając innowacje oparte na rzetelnej wiedzy na temat cukrzycy, opracowujemy wysokiej jakości rozwiązania i narzędzia, które poprawiają komfort życia pacjentów - mówi dr Paweł Łupiński, Country Manager Ascensia Diabetes Care Poland.

W ramach znanej na świecie marki systemów monitorowania stężenia glukozy we krwi CONTOUR® nasze produkty łączą zaawansowaną technologię z przyjazną dla użytkownika funkcjonalnością. Nieustannie prowadzimy badania naukowe, prace nad innowacyjnością i dalszym rozwojem produktów i usług. Jako partner cieszący się zaufaniem osób chorych na cukrzycę, ściśle współpracujemy z ekspertami ochrony zdrowia i innymi partnerami by nasze produkty spełniały najwyższe standardy w zakresie dokładności, precyzji i niezawodności. Prowadzimy działalność z zgodnie z dobrą praktyką i uczciwie.
Ascensia Diabetes Care powstała w 2016 r. w wyniku przejęcia Bayer Diabetes Care przez Panasonic Healthcare Holdings Co. Ltd. Produkty Ascensia Diabetes Care dostępne są w ponad 125 państwach. Firma zatrudnia ok. 1 700 pracowników i prowadzi działalność w 33 krajach. Dalsze informacje: http://www.ascensia.com.
© 2016 Ascensia Diabetes Care. Ascensia, Second-Chance® oraz Contour są znakami towarowymi i / lub zarejestrowanymi znakami towarowymi Ascensia Diabetes Care.

Dalsze informacje:
Tel. +48 22 854 16 21, 602 115 401, email: astasiak@communication.pl




[1] Badanie McKinsey „Cyfrowi Polacy” zostało przeprowadzone w marcu 2016 r. metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 1500 osób w wieku 15-64 lata, zamieszkałych w Polsce, które mają dostęp do Internetu w swoim gospodarstwie domowym lub miejscu pracy - http://mckinsey.pl/wp-content/uploads/2016/09/Raport-Cyfrowi-Polacy.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz