BLOK TEMATYCZNY

poniedziałek, 9 lutego 2015

Przepis na pizzę :) bo dziś dzień PIZZY


Dziś dzień pizzy :) więc takową przygotuję dla swoich domowników

Przepis na ciasto:
ok. 400 g maki
1/2 szklanki ciepłego mleka
1/2 szklanki ciepłej wody
4 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka granulowanego czosnku (ale nie koniecznie)
szczypta soli
30 g żywych drożdży ( lub 1 opakowanie suszonych)

ciepa woda + ciepłe mleko + pokruszone drożdże - wymieszać na jednolita zawiesinę
dodać do maki wymieszanej z solą, czosnkiem granulowanym a na koniec dodać oliwę.
Ciasto wyrabiać 10-15 minut. Odstawić na 1 godzinę do wyrośnięcia w ciepłe miejsce (ja rozgrzewam piekarnik do 45-50 stopni i tam ciasto leżakuje).
Potem uformować spód, posmarować sosem pomidorowym, obsypać startym żółtym serem i rozłożyć składniki.
Sos pomidorowy:
2/3 słoiczka koncentratu pomidorowego
ok 1/3 szklanki wody
zioła prowansalskie (ja dodaje około 2 łyżek)
sól, pieprz, papryka - wg uznania
Sos rozsmarować na uformowanym blacie do pizzy.
A składniki - jak kto lubi - ja najczęściej kładę szynkę lub salami, pieczarki, oliwki, cebulę, kukurydzę i konserwowa paprykę. Oczywiście nie wszystkie składniki na całej pizzy. Najczęściej jest tak, że powstają 4 oddzielne smakowo pizze
A tak rośnie moje ciasto....


Pizzę piec w piekarniku nagrzanym do 205 stopni przez 17-20 minut.

A oto moje dzieło w piekarniku:

skład farszu:
schab suszony (własnej roboty przepis na drugim moim blogu http://kobietazzyciawziete.blogspot.com/2015/01/gotowanie-pieczenie-i-smakowanie-czyli.html)
kiełbasa krakowska
kukurydza
oliwki
suszone pomidory
a i tym razem nie ścierałam na tarce mozarelli tylko pokroiłam na cienkie plastry





4 komentarze:

  1. uwielbiam pizzę...jak ktoś ma wprawę to dość szybko się ją robi...

    OdpowiedzUsuń
  2. Często robię pizzę, bo faktycznie danie proste, smaczne i szybkie (po tym jak ciasto wyrośnie) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pizzę uwielbiam jeść nie tylko w Dniu Pizzy. Najlepiej smakuje oczywiście zrobiona samodzielnie. Świetny przepis na sos - ja dodaję nawet więcej cebuli, bo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję :) ten przepis na sos to tylko baza - często ja modyfikuję ;)

    OdpowiedzUsuń