BLOK TEMATYCZNY

środa, 18 lutego 2015

BOGRACZ - danie jednogarnkowe

Jestem zwolennikiem prostej, smacznej i łatwej kuchni. Ale lubię konkretne smaki:)

Dziś proponuje BOGRACZ.

Składniki:

80 dag mięsa wołowego (takiego na gulasz - ja wzięłam pręgę)
25 dag wędzonej kiełbasy 
2 puszki pomidorów (krojone lub w całości)
1 czerwona papryka
1 cebula
3-4 ziemniaki
2 ząbki czosnku
1/2 ostrej papryczki (u mnie peperoncino)
2 ziela angielskie
2 listki laurowe
sól
pieprz

około 100 ml wody

Przygotowanie:

Kiełbasę kroje w pół-talarki a mięso w kostkę (jak na gulasz). Cebulę na pół i też pół-talarki a paprykę w paski długości 2-3 cm. Czosnek i papryczkę peperoncino drobno szatkuję.
Ja robię opcję bez podsmażania, bo lżejsza i tak samo smaczna - czyli nie podsmażam na oliwie cebulki i kiełbasy tylko od razu na zagotowaną wodę wrzucam kiełbasę, cebulę czosnek i pozwalam by całość się zagotowała. Dodaję przyprawy: pieprz, sól, ziele angielskie, listek laurowy. Po kilku minutach dodaję pomidory z puszki ( w sezonie letnim świeże sparzone pomidory bez skórki - 4-6 szt). Jak ten wywar zawrze dodaję mięso i paprykę. Pozwalam, by całość się dusiła około 40 minut. Na około 10 minut przed końcem duszenia dodaję pokrojone w kostkę ziemniaki. Nie można ich wrzucić wcześniej bo się rozgotują i powstanie papka - a tego chcę uniknąć.

No i to by było na tyle :)

Smaczne, rozgrzewające, pełne wartości odżywczych danie obiadowe. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz