BLOK TEMATYCZNY

wtorek, 10 marca 2015

Jak rozpoznać cukrzycę ?

Jak się okazuje rozpoznanie cukrzycy nie jest wcale takie oczywiste i proste. Ja jestem najlepszym przykładem życia w nieświadomości. Symptomy miałam jakieś 2 lata ale z uwagi na mój "dziwny wiek" - 25 lat jak usłyszałam diagnozę - to wszystko zwalano na karb zmęczenia, przepracowania i stres. Oczywiście jak najbardziej takie sugestie były prawidłowe, gdyż to był dla mnie trudny okres w życiu. Więc tłumaczyłam sobie, jak życie się unormuje to wrócę do normalności.... A tu guzik z pętelką .... 

Wróciłam do codzienności ale z inną normalnością, którą chciał nie chciał musiałam polubić czy też przysposobić. Moja przyjaciółka ma na imię CUKRZYCA :).

A objawy, które były bagatelizowane to: 

  • duże pragnienie i częste oddawanie moczu (potrafiłam w nocy wypić 2 butelki 1,5l  wody a kolejna rzeczy były częste wizyty w toalecie)
  • chudnięcie pomimo normalnej diety i normalnego apetytu (u mnie to akurat nie miało miejsca)
  • drażliwość, wybuchowość
  • nieostre widzenie (a to była codzienność - mam wadę wzroku więc myślałam, że w tym tkwi problem - ale nic bardziej mylnego ....)  
  • apatia
  • ciągłe zmęczenie i senność
  • łatwo-powstające siniaki
  • wolne gojenie się ran
  • sucha, swędząca skóra
  • nawracające problemy skórne
  • częste problemy z pęcherzem moczowym
  • problemy z czuciem w stopach (mrowienie, drętwienie, czasowa utrata czucia)
  • kobiety - częste zapalenie pochwy
  • mężczyźni - problemy z erekcją
I co powiecie? Objawy tak często występujące i problemy zdrowotne, które próbujemy zaleczyć ale nie docieramy do źródła choroby !!! 
A tu potrzebne jest przebadanie organizmu - krew i mocz (wg wskazań lekarza ale najczęściej: morfologia, glukoza, trójglicerydy, cholesterol, mocznik, kreatynina). I mamy albo wykluczenie cukrzycy albo jej potwierdzenie. Ale by nie musieć czekać na całościowe badania wystarczy w gabinecie zabiegowym sprawdzić poziom cukru we krwi (na czczo z palca) i  wszystko jasne.

Więc jak zobaczycie u siebie czy u najbliższych podobne objawy nie zwlekajcie. Idźcie do lekarza. Im szybciej zaczniecie działać tym dla Was lepiej. O cukrzycy mówią "cichy zabójca" - bo nie boli ale źle prowadzona robi w organizmie spustoszenie. 

Obecnie cukrzyca jest niewyleczalna ale jest do oswojenia i można z nią NORMALNIE żyć.

Spotkałam się z określeniem, że CUKRZYCA to ukryta PANDEMIA.

Diabetolodzy prognozują, że za 20 lat na świecie będzie żyło około 300 mln cukrzyków. 

W Polsce mamy obecnie ZDJAGNOZOWANYCH  około 3 mln cukrzyków ale drugie tyle żyje nie mając świadomości o swojej chorobie. 

Statystyki pokazują, że w Polsce rocznie umiera ponad 20 tys ludzi z powodu powikłań cukrzycowych!!!!


NIE ZWLEKAJCIE jak zauważycie u siebie niepokojące Was symptomy !!! Wizyta u internisty/pediatry  - pomiar poziomu glukozy we krwi i szybka wstępna diagnoza.

Nie dajcie się zaskoczyć! 


No i dziś (17.03.2015) przeczytałam pewien artykuł - polecam

http://www.mojacukrzyca.org/?a=text&id=3564




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz